Saturday, May 19, 2007

Semua benda yang ada dalam kepala sekarang

Dah berapa malam aku tidur lewat. Semalam aku tidur jam 2 pagi. Before that aku tidur jam 3 pagi. Adalah projek/kerja yang aku buat. Memang besoknya aku kena pergi kerja, tapi aku ada target yang aku kena capai this month. He he...macam target sales lah pulak....eh...memang iye pun.....

Sebenarnya bukan senang nak senang. Asyik pikir macam mana nak buat itu ini. Nak bersama family dan harmoni. Nak tambah rezeki dan sebagainya. Dalam pada tu, aku pun tengah pikir nak sambung belajar lagi. Huh....!!! macam-macam la....

Sekarang ni dahla tengah clash pulak 2 program....Akademi Fantasia 5 final dan juga F.A cup final Manchester United dan Chealsea. Dua-dua program nie lewat pulak habis....tak habis-habis lagi walaupun dah jejak 12 tengah malam....Sapa lah nak menang....nie....??? Bola dah jejak extra time dah nie...

Aku punya saham pulak dalam bursa KLSE nie...masih hold lagi....pelik jugak lah walaupun indeks komposit nampak ok...tapi kebanyakkan saham2 murah dan sederhana nie....tak aktif sgt....nasib baik aku tak jadi beli marco warrant hari jumaat lepas pada harga 11.5 sen seunit.....kalau tak mesti aku jadi lagi tension sebab closing Jumaat lepas pada 10.5 sen....pheww....!!! Well, let's just hope saham-saham aku nie akan jadi ok la....Patut la member aku dan analisis cakap bulan May nie....memang tak berapa Ok sikit....indeks nampak ok pun pasal blue chip ok.....

Pasal projek aku nak sambung pHd pulak.....ingat nak commercializekan project freeze concentration yang wife aku pelopori tu....tapi bila aku tgk2 dan cari info sikit pasal cooling system dan kos operating cost yang terlibat, rasa macam payah pulak.....tapi aku nak try selidik dulu la....takkan main give up cam tu je....malas aku nak pikir topik lain nak buat.....Aku nak kena check lagi sekali feasibility dan commercial viability project separation tu....

Itu hari, makan dengan member aku yang dah naik pangkat jadi manager....macam2 benda kita borak while makan....memang fruitful dan pack dengan ideas.....idea nak cari duit la......bagus juga sekali sekala keluar dan spent time dengan different people.....kekadang aku bergaul dan mix dengan geng executive yang lain, hampeh.....asyik mengarut je...tapi at least release tension gak....daripada duk pikir pasal kerja...je kat kilang aku tu....

Aku memang nak maintain blog nie asalnya in english...tapi aku take time la nak tulis dalam english....kena control grammar, spelling dan macam2 lagi....So aku decide utk tulis je dalam BM dan selit2 dengan English.....So, lagi cepat la aku taip....apa yang ada dalam benak aku, aku taip je.....Tapi lepas aku baca comment daripada Paula Mooney dari USA dalam post beberapa hari lepas...aku sungguh terharu, sebab dia masih membaca dan memberi komen terhadap post aku....maybe after this, it is difficult for her to read my post.....Sorry Paula....

Dah 3 malam gak aku duk tanda report design project student UITM nie....itu antara sebab minggu nie average time tidur aku dah jadi 1.30 pagi.....he he....nasib baik dah siap aku kasi marking....rasa macam jadi lecturer pulak.....dah la tu kat kilang aku supervise sorang lagi practical student.....

Well...life goes on....We must to do our very best to succeed in everything....without ignoring our faith and God.....Yes, we are busy, but still we must allocate a portion of our precious time for our love ones....our spouse, kids, parents etc....

1 comment:

Anonymous said...

I love this post the most.

Its true, its not easy to be up there....

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro